missbildning

jag tror helt ärligt att jag har en missbildning i huvudet, att ett stort fel begicks när jag skapades, jag fick inte lära mig konsten att plugga. jag vet inte hur man gör.

jag kan sätta mig ner med mina böcker, bestämt säga åt mig själv: "plugga!", men det blir inget av det. jag kan göra en halv uppgift eller skriva en mening, sen tar det stopp. jag hittar alltid något roligare, viktigare, att sysselsätta mig själv med. smsa, kolla film, kolla facebook, msn eller träna. det är som en störning, det blir alltid såhär! jag hade nog inte kunnat plugga seriöst om det så hade räddat mitt liv. jag kan inte förklara varför, för jag vet inte varför det är såhär.

jag har alltid haft bra betyg förut, men dom behövde jag aldrig plugga för att uppnå. detta ändrades ganska snabbt när jag hamnade på gymnasiet. mina betyg skönk snabbare än vattnet ner i jorden.

usch maria, vad är det för fel på dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0