placebo - running up that hill - oc

låten running up that hill med placebo är nog en av de bästa låtarna jag har hört i mitt liv. jag vet inte riktigt varför, men en stor del av det beror nog på tv serien oc. ni vet den jag totalt älskar?

låten är med i det första avsnittet på säsong 4 av oc. första avsnittet efter marissa dog. alla är helt förstörda och låten känns så rätt just där. man känner med dom på ett sätt? låter helt sjukt men är man såpass insatt i en serie att man "känner" rollfigurerna i den, då kan det gå så långt att varje gång jag hör låten så tänker jag på oc och känner den känslan jag kände när jag såg avsnittet. (haha)

ja, kan inte förklara riktigt. låter säkert helt psycho men så är det för mig.

här är låten i avsnittet.


låten är såklart även superbra utanför oc. totalt älskar den.
här är låten i vanlig version.


oc ♥

förresten. när vi ändå är inne på ämnet, är någon mer än jag som total älskar oc ?

jag låter som en nedrans nörd nu.. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0