brun utan sol - recensioner

nu tänkte jag köra ett litet recensions-inlägg om olika brun utan sol produkter som jag har testat. för som ni vet är jag ju en soldyrkare, jag älskar att vara ute i solen just för att man sen kan bli lite brun av det. jag älskar även att vara brun. och när jag inte känner för att lägga pengar på att sola två gånger i veckan eller inte har tålamodet att vänta på den bruna färgen så införskaffar jag mig istället en b.u.s-kräm.

så här kommer mina åsikter om alla olika produkter jag testat/testar. hoppas det kan bli till hjälp för er andra som är precis som jag. brunhets-knarkare. haha

jag har rankat sju olika produkter från 1-6 och satt betyg på dem där fem stjärnor är det högsta betyget. börjar med sexan och går sedan uppåt.

plats nummer 6; Caring Self Tan Lotion från Nivea. detta var nog min första brun utan sol produkt, fick den, eller tog den, av mamma för typ ett år sedan och just för tillfället då fyllde den mina krav. jag blev brunare, men det var inte så stora skillnader. ville man att det verkligen skulle synas skillnad så var man tvungen att applicera den både morgon och kväll, varje dag. den var väldigt dryg eftersom där fortfarande är lite kvar i den. (dock så är den inte använd på länge). väldigt tunn konsistens, lätt att applicera. pris: vet ej riktigt.

betyg : **


plats nummer 5; Niveas Summer Beauty Body Lotion. funkar mest som en vanlig hud lotion då b.u.s effekten inte är så jätte stor. men den är ändå helt okej, men man får även här använda den varje dag för att tillslut få något resultat. tar dock inte lika lång tid och behöver inte appliceras lika ofta som den ovan. men om man letar efter någon hud lotion med endast en lätt brun utan sol effekt är denna perfekt! pris: ca 70 kr.

betyg: ***


plats nummer 4; på delad fjärdeplats ligger Niveas Sun Touch Self-Tan Lotion och deras Sun Touch Self-Tan Face Cream. Produkterna fick dela fjärdeplatsen då de båda fungerade likadant. Gav lätt färg vilket var positivt och det jag var ute efter, men det var väldigt lätt att man blev orange och fläckig när man slutade använda den för ett tag. det drar ner betyget en del. pris: ca 60 kr för den till aniktet och ca 90 kr för den andra.

betyg: ***


plats nummer 3; Garniers Ambre Solarie. denna produkten var under en tid min stora favorit, användes varje dag och jag blev riktigt brun efter ett tag. denna gången var det inte orange-brun utan vackert gyllenbrun! men det fanns även några små negativa saker med den här; den varar inte så länge. när färgen försvinner så försvinner den mer på vissa ställen än andra vilket gör att man blir lite fläckig. men annars är det en bra produkt! superlätt att applicera eftersom att det är en spray, inga linjer, torkar snabbt och man kan även ta lätt på ryggen själv där det annars brukar vara svårt. pris: mellan ca 90-120 kr

betyg: ****


plats nummer 2; på andra plats ligger Doves Summer Glow, var inte så länge sedan jag införskaffade mig denna, men jag ångrar verkligen inte det. en bra daglig hud lotion som ger mig den bruna färgen snabbt, precis som jag vill ha det! ger en fin brun färg, syns faktiskt lite redan efter första gången du använt den. rekomenderas starkt. pris: ca 70 kr.

betyg: *****


plats nummer 1; och på första plats har vi Åhlens egna Brun Utan Sol. införskaffade mig denna igår, har använt den två gånger och den har redan hunnit bli en favorit. färgen kommer direkt efter några timmar och den är lätt att applicera då krämen är brunfärgad. och man blir brun och inte orange, superbra! sen om man kollar i ljuset så kan man även se att den glittrar lite. perfekt för party och när man vill glänsa lite extra. går även super att använda i ansiktet, inte alla lotions som funkar för det, men med den här går det bra. pris: ca 85 kr. lätt värt pengarna.

betyg: *****


blev ett väldans långt inlägg men där har ni alla! har testat några utöver de här men orkar verkligen inte skirva mer nu. ska nanna! godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0