hår-inlägg!

nu blir det ännu ett inlägg om mitt hår. haha mina problem med håret tar fan aldrig slut..

hursom haver, så är mitt hår ett väldigt slitet sådant! men dock inte så pass att mina toppar är kluvna. håret är mer frissigt typ. jag slutade ju nästan med att platta mitt hår när jullovet startade. jag plattade det endast någon gång och det var på den lägsta värmen och med värmeskyddande serum på topparna.
dock så började jag platta mitt hår mer igen när skolan drog igång efter jul..

jag plattar inte det lika mycket, men det händer ändå för ofta! och nu vill jag ha lösning på mitt problem.
jag vill hemskt gärna få långt hår, naturligt, då jag inte tycker att jag ser det minsta bra ut i kort hår som då dessutom är smålockigt.. så jag har suttit här och sökt på internet efter tips på hårprodukter och annat som kan rädda mitt hår och förhoppningsvis göra att det börjar växa igen!

resultaten efter min sökning:
1. om man tvunget vill fortsätta platta håret så föreslås denna plattången. som värms upp med infrarödstrålning och som har ett överdrag som ska skydda ditt hår från slitage och istället förbättra dess lyster.  den infraröda-värmen går in i hårstrået och ska tydligen göra det glansigare, mjukare och mer hanterbart.


detta är alltså en plattång som istället för att förstöra ditt hår, förbättrar det.
låter det troligt? är det värt pengarna och ska man våga testa den?


2. har även med värmebehandling på håret att göra. om man ofta plattar eller fönar sitt hår eller om ens hår är frissigt ofta tex efter att man har varit ute eller bara är allmänt frissigt alltid så är detta tydligen en bra produkt.
beskrivningen på produkten är att den motverkar krusighet, är värmeskyddande och ger håret vård, kontroll, mjukhet och glans.
ska appliceras i nytvättat och handdukstorkat hår och ska inte sköljas ur.

det låter ju ganska bra om det funkar, ellerhur? man borde kanske prova?
resultatet kan i alla falla inte bli värre för mig om man tänker så. :) kostar ca 149 kr.



3. Silica Duo är ett näringsladdat kosttillskott som både ger friskare hår, vackrare hud och starkare naglar. 3 i ett!
tabletterna innehåller alla näringsämnen som ger hår, hud och naglar styrka. blanannat ämnen som kisel och biotin som är viktiga för uppbyggnaden av keratin som är den huvudsakliga byggstenen för friskt hår och då även för naglerna och huden.
Tabletterna äter man en om dagen i 30 dagar.

jag är inte riktigt säker men jag tror att jag har testat denna produkten förut! inte säker på att det var precis den här men det var någon liknande som jag och mamma hittade när vi handlade för något år sedan. det var också för hud, hår & naglar. och enligt mig tyckte jag att det funkade. men var kanske inbillning..? man ser ju det man vill se.
finns att köpa på hälsokostaffärer för ca 100 kr. Värt det?

4. hårinpackningar är ju alltid bra att köra ca två gånger i veckan men den här inpackningen från l'oréal skulle tydligen vara en av de bästa. den sägs reparera håret på ett milt sätt utifrån, där hårstråna förstärks, görs mjuka, släta och silkeslena. håret repareras även inneifrån där det får näring och stärks.
produkten ska användas en gång i veckan enligt expertråd och ska sitta i håret i en till två minuter i nytvättat hår och sedan sköljas ur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0