dag 5 - vad är kärlek?

ni minns min december utmaning? den som jag har varit så dålig på att följa. har missat ca tio dagar nu. fy vad duktig jag är!  .. hrm. hur som haver, det ämnet jag har fastnat på är vad är kärlek?

har många dagar suttit och tänkt på hur jag ska definiera kärlek för er men det är svårare än vad man tror. för vad är kärlek? kärlek är som en sorts kemisk reaktion som sker inom oss när vi fäster oss hårt vid någonting. kärlek är konsekvensen av att tycka om någon eller något mycket. det kan vara en människa, ett djur eller vad som helst nästan.
den vanligaste kärleken man pratar om är ju den till en annan person. kärlek för mig är något väldigt starkt, som ett obrytbart band mellan två individer.  men synen på kärlek och dess styrka är olika från person till person och styrkan kan variera från gång till gång som man blir kär. en gång kanske det är mer som en förälskelse som går över relativt fort, en annan gång kan det kanske vara riktigt djup kärlek. en sådan djup kärlek är svår att ta sig ur, det tror jag att de flesta vet och har varit med om någon gång. 
kärlek kan få en att göra det mest fantastiska saker, somliga galna, andra underbara.  

nej jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva kärlek då det är så olika för alla, men efter mina egna erfarenheter av kärlek så har jag lärt mig att för mig, så stavas kärlek: j - a - k - o - b.


Kommentarer
Postat av: dadaaw

la till dig nu ;d säg till när du lagt till ;D

2010-12-15 @ 22:24:12
URL: http://omerovicnedzada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0