vem är jag?

har tänkt att presentera mig och min blogg lite mer. vem jag är egentligen och vad jag brukar skriva och kommer skriva om i bloggen. kom på att jag inte har gjort det. ska länka till detta inlägget ett litet tag nu, så att nya läsare som tittar in kan få reda på lite mer om vad min blogg går ut på och vem det är som faktiskt driver den.

vem är jag?
- jag heter maria persson, snart 17 år. bor utanför simrishamn på österlen i sydöstra skåne. här bor jag med min mamma, min pappa och våra tre husdjur. jag har även en äldre syster men hon bor inte hemma längre. jag går i skolan i simrishamn på österlengymnasiet och har snart avslutat mitt första år på teknikprogrammet.
mina dagar fylls oftast med skola, läxor och träning. helgerna går åt att träffa mina underbara vänner, min älskade pojkvän, festa lite och jobba, även plugga om det behövs.

om jag skulle beskriva migsjälv så skulle jag säga att jag i stortsett alltid är glad, snäll och försöker hjälpa människor som behöver hjälp eller kanske bara behöver en vän att prata med, jag är bra på att lyssna. jag brukar alltid hålla på att tönta mig, bjuda lite på mig själv, springa runt och dansa, sjunga och vara helt störd. älskar att ha kul och jag skrattar ofta, mest åt mig själv dock. jag kan underhålla migsjälv i evigheter med torra skämt. haha. men jag kan även ha ett jävla humör, blir ganska lätt irriterad men är bra på att dölja det förutom vissa gånger då jag bara kokar över och dampar loss på allt och alla. haha, pms anfall som min pojkvän brukar säga..



vad skriver jag om i bloggen?
min blogg skaffade jag mest för att jag själv skulle kunna kolla tillbaka på mina gamla inlägg och se hur mitt liv har förändrats, framförallt hur jag har förändrats. vad jag har gjort men som jag kanske inte minns, hur jag kände förut för något och kanske vad jag tyckte om för musik eller kläder.

jag har inget speciellt ämne som jag skriver om här. jag skriver vad jag känner för. vad som är aktuellt för mig just nu. vilken musik jag lyssnar på, vad jag hittar på med mina vänner. när jag träffar min pojkvän och vad vi brukar hitta på. hur det går för mig i skolan, vad jag tycker är jobbigt och dåligt, vad jag tycker är underbart och roligt.
jag skriver som sagt mest om min vardag, eftersom det var det bloggen egentligen var skapad för.
jag vill gärna skriva om annat jag tänker på, kläder jag har köpt eller ska köpa. smink. vad jag hissar & dissar, men är inte ofta som jag faktiskt har tid till det även fast jag vill. men jag ska försöka bättra det just för att flera ska tycka att min blogg är något man faktiskt kan tänka sig att följa och kommentera.

jag älskar läsare och jag älskar att få kommentarer så jag vet vad jag gör bra och vad jag gör dåligt.
all kritik är bra kritik, jag använder mig av allt.


jag vet inte riktigt hur detta inlägget blev nu, säkert väldigt rörigt för jag känner mig lite stressad med att hinna plugga so.n också. så jag får sluta skriva nu.
läser igenom inlägget senare, ändrar förmodligen det lite senare så det blir mer läsligt. men just nu får det duga. jag har inte tid mer! ;)

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0